6 Aralık 2011 Salı

Varant Çeşitleri

1.2 Varant Çeşitleri

- Varantların çeşitlerine ve dayanak varlıkları inceleyelim, İki çeşit varant var alım(call) ve satım(put) varantları,

*Alım varantı: Dayanak varlığın fiyatı artarken, değer kazanır.

*Satım varantı: Dayanak varlığın fiyatı düşerken, değer kazanır. Tam tersleri de geçerlidir.

Varantları alım mı, satım mı nerden bilecez, o da şu şekilde oluyor;

İlk iki hane Dayanak varlığın cinsini belirler;

OZ=Endeks Varantları,

GA=Garanti Bankası

IS= İş Bankası

KC= Koç holding,

TC= Turkcell

TH= Türk Hava Yolları

YK= Yapı Kredi

EK= Emlak GYO

AK= Akbank

ER= Eregli

HA= Halk bank

TU= Tupras

Son hane V, varant olduğunu belirtmek için kullanılır.

Dayanak varlık simgesinden sonraki "D" ayırma birimi gibi düşünün.

İhraççı kurumu simgeler,

D= Deutsche bank

I= İşbankası

Ayırma biriminden sonraki ilk harf "A" "B" "C" ise alım

Ayırma biriminden sonraki ilk harf "P" "R" "S" ise satım varantları

Örnekler:

ozdAG,ozdBH,gadAN,kcdAH alım varantları

ozdPR,ozdSYi,gadRV,kcdPZ satım varantları

Şunu açıkça belirteyim, Endeks ve Garanti hariç hiçbir varantla işlem yapmıyorum, bana göre bu diğer dayanak varlıklar bu işi beceremiyorlar,

Nasıl yani; bunu ilerleyen konularda örneklerle açıklayacağım.

0 yorum:

Yorum Gönder