This is default featured slide 1 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 2 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 3 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 4 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 5 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

27 Ağustos 2011 Cumartesi

Tüketici Tercihlerinin Kayması


Tüketici Tercihlerinin Kayması
yazı no:12 Tüketici tercihlerinin kayması; tüketici tercihlerinin kayması iki ürün arasında bazı unsurların değişmesine yol açar. Şimdi bu unsurların kaymasını ve sonuçlarını inceleyelim.
Tüketici tercihlerinin kayması A ürününden B ürününe olursa:
A malı ( ürünü ) için:
-A ürününün ( malının) tüketiciler tarafından talebi azalır.
-Üretici A ürününün ( malının ) arzını yani üretimini ve satışını azaltır.
-A ürününün ( malının ) üretimden getirdiği kar azalır.
-A ürününün ( malının ) fiyatı düşer.

B malı ( ürünü ) için:
-B ürününün ( malının ) tüketiciler tarafından talebi artar.
-Üretici B ürününün ( malının ) arzını yani üretimi ve satışını arttırır.
-B ürününün ( malının ) üretimden getirdiği kar artar.
-B ürününün ( malının ) fiyatı artar.

Yani A ürünü için geçerli olan özelliklerin tam tersi B ürünü için geçerli olur.