5 Aralık 2011 Pazartesi

CEO, CFO sonra CHO'muz da oldu!


CEO, CFO sonra CHO'muz da oldu!
haber no:62

CEO, CFO derken iş dünyası yeni bir unvan daha yarattı: CHO (Chief Happiness Officer), yani mutluluk yöneticisi! Çalışanlarını mutlu etmek için sadece maaşın yeterli olmadığını keşfeden şirketler, ‘parayla saadet olmadığını’ doğrularmışçasına mutluluk yöneticisi arayışına girdi. Çünkü işyerinde mutlu olmak için sadece maaş, ikramiye ya da iyi bir kartvizit yetmiyor, çalışanlar artık çok daha fazlasını istiyor.

Dünyada ‘İşte Mutluluk Projesi’ni (Happy at Work) yaratan isim, IBM, DaimlerChrysler, Pfizer, Lego ve PwC gibi dünya devlerine ‘mutluluk danışmanlığı’ yapan Danimarkalı yazar Alexander Kjerulf. Mutluluk yöneticisi Kjerulf’a göre, yeni nesil çalışan­lar 50 yıl öncesinden farklı düşünüyor ve işyerinde mutlu­luk eskiye göre çok daha fazla gündemde. Kjerulf diyor ki, “Ne iş yaptığım önemli değil, yeter ki iyi para ver­sinler” diyen kitle, yerini işyerin­de hem para hem de huzur iste­yen yeni jenerasyona bırakmış du­rumda...” Yapılan araştırmalar da bunu doğruluyor: Çünkü işyerinde mutlu olanlar verimliliği yükseltiyor, bu da beraberinde başarıyı getiriyor.

Türkiye’de DeFacto başlattı

Türkiye’de bünyesine ‘mutluluk yöneticisi’ni katan ilk şirket ise hazırgiyimci DeFacto. Şirketlerin hedeflerine ancak gönülden bağlı ve yüksek performans gösteren çalışanlarla ulaşabileceğini belirten DeFacto Mutluluk Yöneticisi Gülbeniz Akduman, “Bağlılık ve yüksek performansın ancak mutlu çalışanlarla mümkün olabileceğini düşünüyoruz. Bu konuyu sürekli gündemde tutmak ve gereken önemi göstermek için sabah işe geldiğinde ilk işi çalışanların mutluluğunu düşünmek olan bir birim kurmaya karar verdik ve Mutluluk Departmanı’nı kurduk” diyor. 2011 Nisan ayında Mutluluk Yönetimi projesine başladıklarını ifade eden Akduman, çalışan memnuniyeti anket sonuçlarını da dikkate alarak 2011 ve 2012 aksiyonlarını belirleyerek, aşama aşama uyguladıklarını söylüyor. Akduman, 5 kişilik ekibiyle, çalışanların iş tatmini açısından mutlu olmalarını sağlamak, onları dinlemek, sorunlarına çözüm üretmek ve motivasyonlarını yüksek tutmak için çalışıyor.

Ofiste keman, çikolata...

Şirketeki ismi Gülen Abla olan Gülbeniz, bazı uygulamalarını da şöyle anlatıyor: “Rahat koltuk, TV, bilgisayar, kitap ve dergilerin bulunduğu bir ‘Mutluluk Odası’ oluşturduk. Her Çarşamba düzenlediğimiz ‘Sıkıntıları Atma Günü’nde çalışanlarımız yüz yüze Gülen Abla ile konuşarak veya e-posta, telefon yolları aracılığıyla paylaşımda bulunabiliyorlar. Şu ana kadar 102 çalışanımızla görüşüldü ve önerilerin yüzde 80’i sonuçlandırıldı. Örneğin; fazla mesai, çalışma saatleri, servis güzergâhları, sağlıklı beslenme gibi genel konuların dışında özel sorunlar da var. Ayrıca çalışanlarımızın anlık mutluluk seviyelerini ‘Mutluluk Ölçer’ ile sanal ortamda ölçüyor ve gerekli hallerde ‘Anlık Vitaminler’ dediğimiz aksiyonlarla mutluluk seviyemizi arttırıyoruz. Örneğin; hiç beklemediğimiz bir anda bir kemancı elinde çikolata ile ofise gelebiliyor veya çalışma masasının başında gitarla serenat yaptırabiliyoruz...”

DÜNYANIN EN MUTLU ŞİRKETLERİ!
Hilton
Lego
PWC
Chrysler
IBM
Volvo
IKEA

Dünyaca ünlü Danimarkalı yazar ve mutluluk yöneticisi Alexander Kjerulf, iş hayatında sürdürülebilir başarının tek adresi olarak çalışma ortamında mutlu olmayı gösteriyor.

Şirketlerin rekabette CHO ihtiyacı artacak

Dünyanın en büyük insan kaynakları danışmanlık şirketi Randstad’ın Operasyon Müdürü Tuğçe Güzelçiftçi de, şirketlerin yeni bir kavram olarak CHO’lara ihtiyaçlarının değişen düzende hızla artacağını söylüyor. Güzelçiftçi, mutluluk yöneticisi kavramını şöyle değerlendiriyor: “Her geçen gün artan rekabet ortamında, şirketlerin en kıymetli değeri olan insan kaynağını elde tutmak ve verimli bir şekilde kullanmak için, çalışan mutluluğu ve memnuniyetini sağlamanın önemini görmeleri CHO kavramını beraberinde getirdi. Çalışanların mutluluğunu arttıran CHO’ların önemi önümüzdeki dönemlerde şirketler için daha da artacak.”

0 yorum:

Yorum Gönder